Statistieken 2013 online reclame, Adwords, RTB

Een nieuwe studie door SRI (Union beheerst internet), de firma PCW UDECAM en een update over de stand van de markt voor online reclame in 2013.

Experts betreuren dat deze cijfers geen investeringen in SEO, de belangrijkste hefboom van online acquisitie omvatten.
2013: € 2791000000 van de netto-omzet (3% ten opzichte van 2012)

2012: € 2700000000 van de netto-omzet

Investeringen in digitale goed voor 22% van de totale reclame-uitgaven in Frankrijk (tegen 24% in de VS, 30% in Duitsland en 35% in het Verenigd Koninkrijk).

Het kopen van zoekwoorden van Google Adwords en Bing 58% van de markt voor online reclame, of 1600000000 € en stijgt met 5% - 75 M €)
Het wordt presqu'intégralement gevangen genomen door Google.
 
Het display vertegenwoordigt 26% van de aankopen of € 725.000.000

De RTB vertegenwoordigt 16% van de display en 4.1% van de epub of € 117M en 125M € roos
De RTB gegenereerde 14M € van de netto-omzet in 2011, € 52.000.000 van de netto-omzet in 2012.

Video reclame staat voor 18% van de display en 4.8% van online reclame, dwz € 136.000.000 en groeit met 32%.

Mobiel adverteren (search + scherm) opgenomen 57% groei.