Statistieken over online reclame besteden in 2012

De 9e editie van het Observatorium e-pub, net als zijn voorgangers is een onderzoek uitgevoerd op verzoek van de IRS (Unie van Internet Boards), de UDECAM (Union Business Consulting en Media Buying). Hier is een overzicht van de werkelijke investeringen in de verschillende hefbomen ..

Cijfers
Over het algemeen, de e-pub kende een groei in termen van omzet in Frankrijk, tot € 2700000000. A resultaat echter minder bevredigend vergelijking met 2011 waarin de stijging 11%. Gesponsorde links of "Zoeken" werden het meest gewild bij adverteerders vertegenwoordigt 42% van de Franse e-pub. De omzet van € 1141000000 betekent een stijging van 7% in 2012 ten opzichte van het voorgaande jaar.
Reclame grafische of "Display" is het tweede kanaal van communicatie met € 649.000.000 van de netto-omzet, een stijging van 5% ten opzichte van 14% in 2011. Pub video's zijn de meest winstgevende groei 50%, gevolgd door sociale platforms die 35% groei genoteerd. Aankopen bij de Ad Exchanges waren ook steeds populairder in maximaal 7% van alle investeringen in deze categorie.
Andere methoden zijn ook toegenomen omzet inclusief voorkeuren en e-mailing die respectievelijk gegenereerd 217 miljoen en € 95.000.000. Ten slotte is de CA vergelijkers stegen met 7% tot € 140.000.000 en advertenties op mobiele apparatuur met een groei van 30% gerealiseerd € 48.000.000 in de verkoop. Met 1,8% van de investeringen in e-pub, het publiek voor de laatste vertegenwoordigt 50% van alle online publiek. Een groeiende sector, rekening houdend met de technologische ontwikkelingen die blijven vermenigvuldigen mobiel.
2012 cijfers
De resultaten van de enquête tonen aan dat Capgemini Consulting is vooral investeringen op mobiel is het meest verwaarloosde als het biedt de meeste mogelijkheden. Dit wordt bevestigd door het feit dat 99% van de Fransen hebben een mobiele telefoon en gebruik het elke dag. Frankrijk heeft opgenomen 30% groei voor deze sector tegen 84% in Duitsland en vooral 180% van de Amerikaanse markt.
Voor alles is het de tweede helft waarin de grootste groeivertraging met slechts 5% tegen 6% in de eerste helft zag. Presidentsverkiezingen en de economische situatie waarin ze te zien als de belangrijkste redenen voor dit blok. Echter, de progressie is en alle sectoren hebben een bijzonder bevredigend dynamische sociale netwerken ervaren. Inderdaad, adverteerders zijn meer geïnteresseerd in dit type van een paar bepaald kanaal dat meer gebruikers concentraten uit de hele web community.
Nieuwe door de eigenaren van deze platforms en het toenemende aantal abonnees voorgestelde praktijken geholpen om de groei van 35% in deze sector. Ad Exchanges, sociale netwerken, mobiele communicatie, zijn de belangrijkste aanjagers van de groei verwacht door de adverteerders voor dit jaar 2013. Progressions sector kan de markt stuiteren ondanks bijna tot stilstand in de tweede helft van 2012.