Statistieken over e-commerce mode in Frankrijk in 2013

De e-commerce mode is levend en wel in 2013. De prijzen zijn interessant en tablets en smartphones worden steeds vaker gebruikt. Drie grote spelers te concurreren in deze markt.

Een groei met dubbele cijfers
In Frankrijk is de e-commerce kleding en mode snel groeiende. Hij registreerde een groei en gelederen dubbele cijfers tweede van de meest online aangeschaft na culturele producten.

Meer dan 25% van de Fransen kopen hun kleren uitsluitend online. In 2013, ongeveer 45% van de internetgebruikers online gekocht of kleding of accessoires of schoenen voor vrouwen, kinderen en mannen.

Meer dan 25% van de online shoppers hebben een eerste ronde in de winkels gemaakt, werden meer dan 50% van deze gekocht van hetzelfde merk die ze bezochten fysiek.
Mode-accessoires zijn ook op de stijging. De discountés producten goed zijn voor ongeveer 60% van de markt in deze sector.
De grote spelers
Het monopolie van e-commerce kleding en mode is voornamelijk in handen van drie belangrijke types van actoren: grote VADistes zoals Redoute of 3 Zwitserse komen op de eerste plaats, gevolgd door pure players en speciaalzaken atlas voor mannen als voor outdoor kleding.
Op deze site vindt u een brede selectie van kleding voor mannen, variërend vinden van ondergoed (slips, boxershorts), de klassieke kleding (trui, voor heren) en ook Parka jassen voor mannen.
De strijd is hevig, elk type actor de middelen heeft om te behouden, zo niet zijn positie te verbeteren.

Waarnemers verwachten dat een verstoring van de ranglijst in de komende jaren.
E-commerce sites de drukste kleding-mode
Met hun energie, hebben een aantal e-commerce kleding en mode sites beheerd om zich te onderscheiden. In volgorde van belangrijkheid: Redoute, 3 Zwitserland, Verkoop-private Kiabi, Amazon, Sarenza, Zalando, Ticketmaster, Vertbaudet, eBay.
Vrouwen: de belangrijkste begunstigden
Vrouwen zijn de grootste begunstigden van de e-commerce kleding en mode, omdat ze items te kopen online zijn lager met ongeveer 25% tot het marktgemiddelde. Producten gekocht door mannen zijn 15% lager dan de gemiddelde marktprijs.
Vrouwen van 25-54 zijn de meest actieve segment. Aankopen omvatten ook die gemaakt voor hun kinderen. Mannen, plakjes 15-24 en 35-44 zijn het meest actief op het doek in de aankoop.
Tablets en Smartphones
Tabletten, steeds meer gebruikt om kleding te kopen op het web, tweemaal worden gevraagd dat de Smartphones.

Waarnemers verwachten een toename van het aantal mobiele gebruikers die geïnteresseerd zijn in het kopen van kleding online in de komende jaren.